Home EVCharge Total Energies

FAQ - Dienst na verkoop

Op deze pagina

Hoelang krijg ik garantie op een laadpunt?

Je hebt 2 jaar garantie op uw laadpaal vanaf het moment van installatie. Wij bieden interessante garantieuitbreidingen tot 5 jaar, inclusief onderhoudscontracten voor volledige ontzorging en perfecte budgettering.

Voorziet TotalEnergies onderhoud op de laadpalen?

AC-laadpalen hebben in regel geen jaarlijks onderhoud nodig, behalve bij intensief gebruik zoals bouwwerven of publieke parkings. TotalEnergies biedt onderhoudsprogramma's met proactief en/of curatief (bij storing) onderhoud voor bedrijfslaadpalen, en curatief onderhoud voor thuislaadpalen. Voor DC-laders is een onderhoudsplan verplicht omwille van de complexiteit en zware belasting. Raadpleeg onze salesafdeling voor meer info.

Ik ga het bedrijf verlaten waarvan ik een laadpunt heb/krijg, wat moet er gebeuren?

Afhankelijk van waar je in het aanvraagproces bent, zijn er verschillende acties nodig:

  • Als je nog geen thuislaadpunt hebt (maar wel een offerte of installatiedatum), vraag dan je werkgever om ons te informeren en de aanvraag te stoppen. Let op: als er een on-site survey uitgevoerd werd, zal deze nog altijd aangerekend worden.
  • Als je reeds een thuislaadpunt hebt, vraag je werkgever dan naar de mogelijkheden.

Beschikt TotalEnergies over zijn eigen onderhoudsnetwerk?

TotalEnergies werkt met gespecialiseerde onderaannemers voor de installatie en het onderhoud van de laadpalen. Deze worden aangestuurd door onze eigen operationele diensten en worden regelmatig geaudit op basis van de strengste normen inzake HSEQ.

Ik wens een klacht of schadegeval te melden, wie contacteer ik hiervoor?

Hiervoor kan je contact opnemen per e-mail naar complaintsanddamages-charge.belgium@totalenergies.com. Voeg een situatieschets toe of andere info die ons toelaat om de klacht goed in te schatten en op te volgen.