Home EVCharge Total Energies

FAQ - Kaarthouder

Op deze pagina

Mag iemand anders mijn Charge+ Business-pas gebruiken?

Nee, je Charge+ Business-pas is strikt persoonlijk en mag door niemand anders gebruikt worden.

Waar kan ik mijn Charge+ Business-pas gebruiken?

De Charge+ Business-pas is geldig op alle herlaadnetwerken van TotalEnergies en zijn partners (Ionity, Fastned, Shell Recharge enz.) in België en in verschillende Europese landen.

In de TotalEnergies Charge+-app vind je gedetailleerde informatie over alle beschikbare laadpunten in het tabblad 'Verkennen'. Je kan ook zoeken naar een specifieke laadpaal en de bijbehorende informatie bekijken door de zoekbalk te gebruiken of door te klikken op het pictogram van de paal waar je wilt opladen.

Als je manager voor de optie @work en/of @home heeft gekozen, kan je je Charge+ Business-pas ook gebruiken bij de laadpalen op de bedrijfssite of bij je thuis.

Is een RFID-pas inbegrepen in het Charge+ Business-aanbod?

Ja, het Charge+ Business-pakket bevat RFID-passen. Je manager kan een pas voor je bestellen.

Heb ik een code nodig om mijn Charge+ Business-pas te gebruiken?

Nee, je Charge+ Business-pas heeft geen pincode. Als je pas verloren of gestolen is, moet je dit onmiddellijk melden aan je manager.

Hoe bestel ik een nieuwe Charge+ Business-pas?

Als je een nieuwe pas wilt bestellen, moet je contact opnemen met je manager.

Kan ik een tweede pas krijgen voor mijn partner/medebewoner?

De Charge+ Business-pas is bedoeld voor professioneel gebruik. Je kan dit bespreken met je manager.

Hoe kan ik de status van mijn Charge+ Business-pas controleren?

Je manager kan de status van je Charge+ Business-pas controleren via het Mobility Business-beheerplatform.

Mijn Charge+ Business-pas is bijna verlopen. Wat moet ik doen?

Drie maanden voor de vervaldatum van je pas, ontvangt je manager een melding. Zo kan die op tijd een nieuwe pas bestellen. Je nieuwe pas wordt tien dagen na de bestelling geleverd. Wanneer je je nieuwe pas voor het eerst gebruikt, word je oude pas automatisch gedeactiveerd.

Mijn Charge+ Business-pas is verloren of gestolen. Wat moet ik doen?

Meld verlies of diefstal van je pas onmiddellijk aan je manager. Die kan je pas blokkeren via het Mobility Business-beheerplatform. Je oude pas wordt gedeactiveerd en op verzoek krijg je een nieuwe toegestuurd. Het is daarom heel belangrijk om verlies of diefstal zo snel mogelijk te melden.

Hoe start ik een laadsessie voor mijn wagen?

Volg deze stappen om je elektrische wagen op te laden:

  • Houd je pas voor de laadpaal tot het lampje blauw wordt.
  • Wacht tot het lampje blauw wordt.
  • Neem de juiste kabel en sluit die aan op je wagen.
  • Controleer of je wagen wordt opgeladen door naar het blauwe lampje op de laadpaal en het dashboard van je wagen te kijken.
  • Als het blauwe lampje brandt, wordt je wagen opgeladen.

Hoe stop ik een laadsessie voor mijn wagen?

Volg deze stappen om het opladen af te ronden:

  • Houd je pas voor de laadpaal tot het lampje groen wordt.
  • Haal de kabel uit het stopcontact van je wagen en plaats hem terug in de laadpaal.
  • Sluit het klepje van je wagen.

Wat moet ik doen als de laadpaal niet werkt?

Als een laadpaal niet werkt, neem dan contact op met de technische ondersteuning voor die laadpaal. Het telefoonnummer staat op de paal zelf.

Waarom herkent de laadpaal mijn Charge+ Business-pas niet?

Vraag je manager om je status te controleren in de sectie 'Pasbeheer' van het Mobility Business-beheerplatform. Is je Charge+ Business-pas actief, maar wordt ze niet herkend, neem dan contact op met de Charge+ Business-klantendienst via het nummer (+32) 800 133 04 (gratis in België).

Kan ik mijn wagen opladen als het regent?

Ja, daar hoef je je geen zorgen over te maken! De apparatuur is ontwikkeld om alle weersomstandigheden aan te kunnen.

Wanneer krijg ik mijn thuislaadkosten terugbetaald?

De terugbetalingen worden aan het einde van de volgende maand uitbetaald.