Home EVCharge Total Energies

FAQ - Vlootbeheerder

Op deze pagina

Waar kunnen mijn werknemers hun pas gebruiken?

De Charge+ Business-pas is geldig op alle herlaadnetwerken van TotalEnergies en zijn partners (Ionity, Fastned, Shell Recharge enz.) in België en in verschillende Europese landen. Je werknemers kunnen alle beschikbare laadpalen terugvinden in de mobiele app TotalEnergies Charge+. Als je voor de optie @work en/of @home hebt gekozen, kunnen je werknemers hun Charge+ Business-pas ook gebruiken bij de laadpalen op je bedrijfssite en thuis.

Wat zijn de voordelen van Charge+ Business voor je bedrijf?

Dit zijn de voordelen van Charge+ Business:

  • Een pakket op maat van jouw laadbehoeften en die van je werknemers
  • Een uitgebreid netwerk van laadpalen in heel Europa, waaronder laadpunten van het merk TotalEnergies en van externe partners
  • Toegang tot de TotalEnergies Charge+-app zodat je werknemers hun uitgaven kunnen bijhouden en snel een beschikbare laadpaal kunnen vinden
  • Opladen bij TotalEnergies-palen op je site (met de @work optie)
  • Gedetailleerde opvolging van laadsessies en eenvoudig beheer van laadpassen en facturen via het Mobility Business-klantenplatform
  • Telefonische ondersteuning voor alle vragen op (+32) 800 133 04 (gratis in België)

Wat is het verschil tussen de Charge+ Business STARTER en ADVANCED pakketten?

Het STARTER-pakket biedt toegang tot de volgende functies:

  • Online beheer van wagenparken van lichte wagens via het Mobility Business-platform
  • Maandelijkse levering van facturatiegegevens (TID)

Met het ADVANCED-pakket profiteer je van extra functies zoals:

  • Dagelijkse opvolging van transacties via het Mobility Business-klantenplatform
  • Een waarschuwingsopvolgingssysteem voor de beheerder
  • Uitgebreide real-time rapporten op het Mobility Business-klantenplatform

Je kunt met beide Charge+ Business-pakketten laadpalen bestellen voor je bedrijf of voor je werknemers thuis.

Hoelang duurt het voor ik een Charge+ Business-account krijg nadat ik het inschrijvingsformulier heb ingevuld?

Zodra je het formulier hebt ingevuld, ontvang je een bevestigingsmail met een link naar je Mobility Business-beheerdersportaal. Die link zal de dag na de inschrijving actief zijn.

Hoe zeg ik mijn account op?

Om je account op te zeggen, kan je contact opnemen met de Charge+ Business-klantenservice op (+32) 800 133 04 (gratis in België). Je kan je account pas opzeggen als alle facturen zijn betaald. Houd er rekening mee dat je account permanent wordt verwijderd zodra de annulering is bevestigd.

Hoe bestel ik nieuwe Charge+ Business-laadpassen voor mijn werknemers?

Als je een Charge+ Business-abonnement hebt en nieuwe passen nodig hebt, kan je:

  • direct passen aanvragen via je Mobility Business-beheerdersportaal door te klikken op 'Passen bestellen' in de sectie 'Pasbeheer';
  • contact opnemen met je accountmanager. Met de Express-optie worden de passen binnen 48 uur geleverd. Heb je die optie niet, dan ontvang je ze binnen een paar weken.

Hoeveel kost de Charge+ Business-pas?

De prijs van een Charge+ Business-pas hangt af van het pakket:

  • STARTER-pakket: € 1,50 excl. btw/maand/pas
  • ADVANCED-pakket: € 5,00 excl. btw/maand/pas

Kan ik een leveringsadres in het buitenland opgeven voor de Charge+ Business-passen?

Charge+ Business is specifiek bestemd voor in België gevestigde bedrijven. De passen worden daarom alleen in België geleverd.

Wat zijn de levertijden voor de Charge+ Business-passen?

Als je kiest voor de Express-optie, worden de passen binnen 48 uur geleverd. Anders kan het een paar weken duren.

Hoe activeer ik de Charge+ Business-passen van mijn werknemers?

De passen worden geactiveerd bij ontvangst.

Hoe kan ik de status van de Charge+ Business-passen van mijn werknemers raadplegen?

Ga naar je Mobility Business-beheerdersportaal. Klik op 'Pasbeheer'. Je vindt hier alle informatie die je nodig hebt over de Charge+ Business-passen van je werknemers, inclusief hun status. Je werknemers kunnen de status van hun pas ook controleren via het tabblad 'Account' in de TotalEnergies Charge+-app.

Wat betekent de status van de Charge+ Business-pas van mijn werknemer?

Dit zijn de statussen die je kunt zien op het Mobility Business-beheerdersportaal:

  • Besteld: je hebt een Charge+ Business-pas besteld, maar die is nog niet verzonden.
  • Verzonden: de Charge+ Business-pas is verzonden en naar je onderweg.
  • Geactiveerd: de Charge+ Business-pas wordt bij ontvangst door de beheerder geactiveerd.
  • Geblokkeerd: de Charge+ Business-pas is niet langer actief omdat hij als verloren of gestolen werd opgegeven. Als je een nieuwe pas hebt besteld, wordt die binnen twee dagen tot een paar weken geleverd.
  • Opgeschort: de Charge+ Business-pas is tijdelijk opgeschort en wordt niet geaccepteerd door elektrische laadpalen. Doe het volgende om de Charge+ Business-pas te reactiveren:
    • Controleer of er geen openstaande betalingen zijn.
    • Controleer of je de nieuwe Charge+ Business-voorwaarden hebt geaccepteerd.
  • Gedeactiveerd: de Charge+ Business-pas is gedeactiveerd op jouw verzoek of omdat we de service hebben stopgezet. De pas kan niet langer worden gebruikt.

Waarom herkent de laadpaal de Charge+ Business-pas van mijn werknemer niet?

Als een laadpaal de Charge+ Business-pas van je werknemer niet herkent, controleer dan de status van de pas op je Mobility Business-beheerdersportaal. Bekijk de sectie 'Pasbeheer'. Je werknemers kunnen de status van hun pas ook zelf nakijken via het tabblad 'Account' in de TotalEnergies Charge+-app.

Als de Charge+ Business-pas actief is maar niet wordt herkend, moet je werknemer contact opnemen met het bijstandsnummer dat op de laadpaal staat vermeld of met de Charge+ Business-klantendienst op (+32) 800 133 04 (gratis in België).

De Charge+ Business-passen van mijn werknemers zijn bijna verlopen. Wat moet ik doen?

Drie maanden voor de Charge+ Business-passen van je werknemers verlopen, ontvang je een herinnering per e-mail. Je kan dan kiezen of je nieuwe passen wilt bestellen of niet. Je ontvangt de passen binnen tien dagen na het plaatsen van de bestelling.

Bij het eerste gebruik van de nieuwe pas, wordt de oude pas automatisch gedeactiveerd.

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van een Charge+ Business-pas?

Als de Charge+ Business-pas van een werknemer verloren of gestolen is, moet die dit onmiddellijk melden via het tabblad 'Klantendienst' in de TotalEnergies Charge+-app. Je ontvangt dan een melding in het Mobility Business-beheerdersportaal en kan waar nodig een nieuwe pas bestellen voor je werknemer.

Hoe werkt de facturatie?

Elke twee weken ontvang je per post een factuur met een overzicht van alle laadsessies van je werknemers. Je kunt ook via het Mobility Business-beheerdersportaal de facturen downloaden.

Hoe verloopt de betaling?

De betaling vindt automatisch plaats via SEPA-mandaat, zeven dagen nadat de facturen zijn verzonden.